Nutritionist Cluj Luisa Florea | 6 super alimente pentru buna dispoziție
1864
post-template-default,single,single-post,postid-1864,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

6 super alimente pentru buna dispoziție

Te simți mai puțin în formă și ai vrea să lenevești toată ziua în pat? Ți-e greu să te reobișnuiești cu programul de la serviciu după o vacanță prelungită?

 

Din ce în ce mai multe persoane se confruntă cu depresie sau anxietate. Pe lângă problemele din viața personală, stresul de la serviciu și schimbările bruște de temperatură, alimentația joacă un rol important.

Iată 6 super alimente care te pot ajută să îți îmbunătățești starea de spirit.

 

  1. Stridiioysters1

Studiile au făcut o legătură între dezechilibrul balanței zinc – cupru și anxietate. Concentrația de zinc este responsabilă pentru funcționarea normală a neurotransmițătorilor și adaptarea la stres. Un nivel crescut de cupru, respectiv un nivel scăzut de zinc poate determina apariția simptomelor de anxietate.

Acest caz poate apărea în cazul dietelor vegetariene, cu un consum crescut de susan, caju, soia, ciuperci sau semințe de floarea-soarelui și un consum redus de produse animale precum stridii, carne de vită, miel, curcan sau creveți.

Dacă te afli în categoria de fani ai alimentelor ce conțin cupru, poate ar trebui să iei câteva măsuri. Stridiile sunt o sursă excelentă de zinc, iar consumul lor te va ajuta să scapi de simptomele neplăcute.

 

  1. Somon sălbaticsalmon

Conform ultimelor studii, depresia și anxietatea sunt asociate cu un nivel scăzut de vitamina D. O porție de somon îți asigură 100% din doza zilnică recomandată de vitamina D.

 

 

 

 

  1. Sardinesardines

Dacă încă nu te-am convins să te împrietenești cu peștele, iată încă un motiv: Dezechilibrul balanței acizilor grași omega 3 – omega 6 aduce cu sine probleme precum depresia și anxietatea. Dieta actuală aduce o cantitate exagerată de omega 6 și este săracă în omega 3. Acest super aliment reprezintă cea mai bună sursă de omega 3. Când mergi la cumpărături, alege conservele de sardine în suc propriu.

 

 

 

  1. Curcanturkey

Nu-i așa că te simți mai fericit după ce mănânci o friptură de curcan? Acest sentiment este dat de triptofanul din carnea de curcan, un precursor al serotoninei, hormonul fericirii. Dacă acest aliment nu face parte încă din dieta ta, e timpul să-l încerci!

 

 

 

  1. Avocadoavocado-04

Acest super aliment este excelent pentru sănătatea creierului. Datorită compoziției în vitamine din grupul B și acizi grași mononesaturați asigură o bună funcționare a neurotrasmițătorilor implicați în reglarea stării de spirit.

 

 

 

 

  1. Ciocolată neagrădarkchocolate

Vești bune pentru iubitorii de ciocolată! Atenție, vorbim însă despre ciocolata cu un conținut în cacao peste 75%. Feniletilamina este substanța secretată de creier atunci când ne îndrăgostim și aceasta se regăsește și în ciocolata neagră. Să nu uităm totuși că este un aliment care trebuie consumat cu moderație.

 

 

Alege corect! Alege sănătatea!

Pentru o dietă personalizată, programează-te la o consultație de nutriție!

 

Foto: Medic Magic

 

No Comments

Post A Comment