Nutritionist Cluj Luisa Florea | De ce cura ta de slăbire nu are succes?
1927
post-template-default,single,single-post,postid-1927,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

De ce cura ta de slăbire nu are succes?

Zilele trecute citeam un top realizat în SUA legat de rezoluțiile pentru Noul An. Prima dorință de pe listă este scăderea în greutate pentru majoritatea oamenilor.

 

Suntem deja în ultima săptămână a lunii ianuarie și poate ai realizat că obiectivele pe care ți-i le-ai propus pentru 2015 nu sunt tocmai realiste. Nu dispera însă!

Este nevoie de timp, răbdare și pași mici, dar siguri.

 

Iată o listă de motive pentru care cura ta de slăbire nu a avut succes și ce poți face concret pentru a reduce numărul total de calorii zilnic:

 

    1. Îți plac nucile, alunele și semințele. Deși conțin grăsimi sănătoase, un pumn de nuci poate avea în jur de 200 kcal. Plus că ronțăiala dă dependență.

 

    1. Mănânci în fața televizorului. Persoanele care mănâncă în fața televizorului sau laptopului mănâncă cu aprox. 300 kcal mai mult pe zi. Înlocuiește statul la TV cu o plimbare alături de cei dragi. Încă 200 de kcal în minus.

 

    1. Obișnuiești să adaugi ulei de măsline la salată și alte alimente. O lingură de ulei are 121 kcal. Folosește un spray cu ulei. În acest fel vei fi mai zgârcită cu cantitatea pe care o folosești.

 

    1. Folosești farfurii mari. Inevitabil vei încerca în mod inconștient să umpli farfuria și apoi să îți propui să mănânci tot. Alege farfurii mai mici și astfel vei mânca cu 20% mai puțin.

 

    1. Mănânci un covrig sau un croissant la micul dejun. Aceste alegeri țin de foame maxim o oră și au în jur de 300 kcal. Dacă iei un mic dejun sănătos și consistent, nu vei fi tentată să faci o oprire la patiserie în drum spre servici.

 

    1. Mergi la cumpărături cu stomacul gol. Alegerile pe care le facem când suntem înfometați diferă foarte mult de alegerile pe stomacul plin. N-ai vrea să ajungi la casă cu o pungă de chipsuri pe care să le devorezi pe drum înspre casă.

 

    1. Lași oala cu mâncare pe masă. Astfel ești tentată să vrei și supliment. Pregătește dinainte să te pui la masă porțiile și lasă recipientele cu mâncare în bucătărie sau frigider.

 

    1. Ai rezerve de ronțăieli și dulciuri în cameră sau la birou. În cazul în care nu ai timp, apelezi la alimentele care îți sunt la îndemână. Alege un singur loc în care iei masa, iar dacă nu ai timp, pregătește-ți alegeri sănătoase pe care să le ai la îndemână, precum un iaurt.

 

    1. Obișnuiești să cureți farfuria. Deși părinții și bunicii ne-au obișnuit cu zicala “mai bine mațe crăpate decât mâncare aruncată”, dacă îți prețuiești sănătatea, vei învăța să arunci resturile. Dacă lași în farfurie 20% la fiecare masă, vei avea la sfârșitul zilei mai puțin cu 400 kcal.

 

  1. Dormi mai puțin de 7 ore pe noapte. Persoanele care nu se odihnesc suficient, au tendința să mănânce mai mult în timpul zilei.

 

Și ca notă de final: “A fi pregătit îți asigură victoria pe jumătate.” – Miguel de Cervantes

 

Dacă în 2015 ți-ai propus să dai jos kilogramele în plus, să te apuci de sport, să ai o alimentație sănătoasă, știi ce ai de făcut. Eu îți stau la dispoziție oricând pentru a te ajuta ca visul tău să devină realitate.

 

Sună acum pentru a te programa la o consultație de nutriție!

 

Alege corect! Alege un profesionist!

 

Foto: A.H.Beard

 

No Comments

Post A Comment